Medlem af Rejsegarantifonden nr. 2848
 Ring til os på tlf.   78 70 64 45

Ofte stillede spørgsmål

Vi har samlet nogle af de mest hyppige spørgsmål vi modtager fra vores kunder.

Har du et spørgsmål du ikke kan finde svar på, kan du naturligvis altid kontakte os.

Gyldig pas og visum

Skal man have gyldig pas og visum ved indrejse til Tyrkiet?

Alle rejsende til Tyrkiet skal have gyldigt pas i min. 6 mdr. ved afrejsetidspunktet. Ved udvalgte lufthavne i Danmark, herunder Billund og Kastrup kan man få fornyet sit pas med et midlertidig pas (gælder kun hvis man er dansk statsborger). Vi anbefaler dog at man får fornyet sit pas i god tid, da der kan forekomme lukketider. De lokale politistationer bør kun benyttes ved akutte tilfælde.

Danske statsborgere skal ikke søge om visum for indrejse til Tyrkiet. Hvis man har andet statsborgerskab end dansk kan man finde mere information omkring indrejsetilladelse her: www.evisa.gov.tr/en/

Kontakt os gerne hvis du har yderligere spørgsmål til overnævnte.

Rejseforsikring

Er rejseforsikring nødvendigt?

Uanset hvor lang tid man rejser eller hvor man skal rejse hen, anbefaler vi alle rejsende at få tegnet rejseforsikring.

Den blå sygesikring gælder kun i EU og den dækker ikke hvis i skal rejse til Tyrkiet. Hospitalsophold, udgifter til medicin og anden støtte dækkes kun, hvis man selv har en forsikring. Det kan derfor blive dyrt at rejse uden en rejseforsikring.

Vi anbefaler alle vores rejsende at tegne en rejseforsikring. Yak Sport hjælper gerne med rejseforsikringen, via. vores samarbejdspartner Europæiske. Det fungere ved at vi tegner rejseforsikringen, når i alligevel sender navnelisterne til flybilletterne.

En rejseforsikringen skal være tegnet inden afrejse, for at være gyldig.

Europæiske har flere pakker at vælge i mellem

I kan vælge mellem flere pakker, når i vælger rejseforsikring. Hvis i er i tvivl anbefaler vi Basis-pakken, hvor man er ret godt dækket ind.

Priseksempel på Basis: 199 DKK for 7 dage.

Hvis i har spørgsmål til rejseforsikring, er i velkommen til at kontakte os.

Vaccine inden afrejse

Det er op til den enkelte sportsudøver/familie om de vil have lavet vaccination.

Vi hverken anbefaler eller fraråder det. Af erfaring ved vi at de klubber der rejser med os, ikke får vaccination.

Vi har ikke kendskab til nogle bestemte vaccinationer. Men I kan finde mere information fra Statens Serum Institut:

Vaccination til Tyrkiet (mindre end 1 uge)

Bagageregler

Det fremgår på de fremsendte billetter, hvor meget bagage hver passager kan medbringe.

Bagage ved grupperejser

Alle grupper har mulighed for at checke deres bagage ind samlet som gruppe. Det betyder helt konkret at man kan bruge tilgodehavende vægt fra passagererne, når man skal aflevere sit udstyr.

Eksempel:

Hvis en gruppe på 30 personer skal rejse med Pegasus Airlines har hver rejsende ret til 20 kg. bagage, og 8 kg. håndbagage.

Når gruppen checker deres bagage ind som gruppe, har man ret til samlet 600 kg. bagage (30 x 20 kg. bagage) og derudover 8 kg. håndbagage pr. rejsende.

Vi anbefaler at gruppelederen fordeler spilletrøjer, bolde og andet udstyr, ud til spillerne, så de selv står for at medbringe dette i deres eget bagage.

Vi anbefaler også at man beder spillerne om at medbringe maks. 15 kg. bagage + 8 kg. håndbagage.

Det betyder at gruppen får frigivet 5 kg. x 30 = 150 kg. bagage til udstyr som bolde osv.

Gruppe-check-in

Der er mulighed for at bestille egen check-in-skrank med eget navn, i mod et gebyr til check-in-firmaet ved lufthavnen. Dette kan gøres gennem Yak Sport. Vi anbefaler dog at man får bestilt overnævnte i god tid, da der er en længere korrigeringopgave.

Mad og drikke

Allergener eller veganer

Har i sportsudøvere som er veganer, allergener eller har andre specielle behov bedes i tage kontakt til jeres rejseleder under rejsen.

All Inklusive, helpension eller halvpension

All Inclusive er det mest foretrukne form for måltider/forplejning sportsklubber foretrækker når de er på træningslejr med Yak Sport. Med All Inclusive indtager man måltider som bliver serveret som buffet om morgenen, middagen og aftenen. Der er ofte lette måltider og snacks tilgængeligt mellem de store måltider, hvis man skulle blive småsulten.

Der er drikkevarer inkluderet hele dagen, også udover spisetiderne. Drikkevarer omfatter vand, læskedrikke og varme drikke. Bemærk at alkohol ikke er inkluderet (kontakt os for at hører nærmere om dette).

Helpension minder på mange måder om All Inclusive forplejning. Der er dog kun forplejning ved 3 faste måltider, som består af morgenmad, middagsmad og aftensmad. Der er ofte inkluderet vand og kaffe til morgenmad, samt vand og læskedrikke til aftensmad. Der kan være andre begrænsninger på drikkevarer. Alkohol er ikke inkluderet i helpension.

Halvpension er et billigere alternativ til helpension forplejning. Ved halvpension er der inkluderet 2 måltider, som ofte er sammensat af morgenmad og aftensmad. Det er ofte muligt at ændre måltiderne, til morgenmad og middagsmad. Med halvpension sørger man selv for måltid en gang om dagen.

Der kan være drikkevarer inkluderet til måltiderne. Dog kan dette variere fra hotel til hotel. Det er muligt at købe måltider på hotellet. Alkohol er ikke inkluderet i halvpension.

Fokus på sammenhold

Vi bestræber på at sportsklubberne styrker deres sammenhold, og derfor tilbyder vi særskilt reserveret bord til klubberne, så man sidder og spiser sammen ved måltiderne.

WiFi på hotellet

Som udgangspunkt er der gratis WI-FI på alle vores samarbejdshoteller. Det kan dog være en udfordring finde god internetforbindelse på nogle værelser. Infrastrukturen kan variere fra diverse hoteller og alt afhængig af hvilken destination man befinder sig i.

Man skal ikke forvente stabil internetforbindelse som vi kender det i Danmark.

For at undgå flaskehalsproblemet og imødekomme vores gæsters ønske om bedre dækning af internet, har vi på udvalgte samarbejdshoteller (herunder Emirhan Hotels) egen netværksforbindelse. Yak Sports gæster får adgang til eksklusivt internetforbindelse. 

Glemte sager på hotellet

Hvis du har glemt en genstand på rejsen, skal du omgående tage kontakt til os.

Send en mail til [email protected] hvor du notere følgende:

– Beskrivelse af genstanden
– Hvornår du har mistet det
– Hvor har du mistet det? Evt. hotelnavn og værelsesnummer

Husk at tage kontakt til dit forsikringsselskab for at høre om muligheden for kompensation. Nogle forsikringsselskaber kan forlange politirapport.

Glemte sager i flyet

Hvis man glemmer noget i flyet, skal man som hovedregel kontakte den lufthavn man ankom til og ikke flyselskabet.

Glemte sager andre steder

Som udgangspunkt er det vigtigt at du kontakter os omgående ved glemte sager.